گروه صنعتی سالید

ساخت قالب دایکاست

قالب دایکاست چیست؟

قالب سازی صنعتی  در تولید یک کشور نقش اساسی را ایفا می کند. قطعات صنعتی به کمک تولید قالب های ریخته گری ساخته می شوند. اگر قطعات صنعتی به کمک قالب های فلزی با قابلیت استفاده مجدد استفاده شوند به قالب سازی دایکاست معروف هستند. برای معرفی این شاخه جدید و ویژگی های آن در ادامه با ما همراه باشید… 

روش‌های تولید قالب‌های ریخته‌گری

محفظه هایی که در تولید استفاده می‌شوند به قالب‌های صنعتی معروف هستند. روش تولید قطعات صنعتی متفاوت است، بسته به نوع قطعه و ویژگی‌های آن، فرایند تولید الگوهای ثابت ساخت قطعه نیز متفاوت می‌شود. به‌ طور کلی قالب‌سازی صنعتی به 4 روش انجام می‌شود:
•  ریخته‌گری
• قالب‌های تزریق پلاستیک
•  آهنگری
• پرس
قطعاتی که به روش ریخته‌گری ساخته می‌شوند بسته به نوع محفظه، جنس و ویژگی قطعه، روش ریخته‌گری‌شان متفاوت است. روش‌های قالب‌سازی ریخته‌گری به سه دسته تقسیم می‌شود:
•  دایکاست (High pressure)
•  ریژه (low pressure)
• ماسه‌ای (sand)

مزایا و کاربرد روش دایکاست چیست؟ این یکی از سوالاتیست که در ذهن هر کسی که به دنبال تولید قطعات صنعتی است وجود دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با روش تولید دایکاست و ساخت قالب دایکاست آشنا کنیم. در ابتدا تعریفی از دایکاست را مطرح می کنیم. دایکاست یک نوع ریخته گری تحت فشار و سرعت بالاست . از نظر قوانین فیزیک روش دایکاست تبدیل انرژی جنبشی و به انرژی حرارتی و فشاری تبدیل می شوند .

مزایای ساخت قالب دایکاست

در روش دایکاست فلز مایع با سرعت زیاد به داخل قالب ریخته و فشرده می شود. یکی از کاربردهای روش دایکاست ساخت قالب های پیچیده از نظر شکل ظاهری است.
از دیگر ویژگی های ساخت قالب دایکاست ، ایجاد قالب هایی با جداره نازک است . معمولا قطعات تولید شده به روش دایکاست باعث تولید قطعات با استحکام بیشتری است.
از آنجایی که سرعت فلز مایع ریخته شده در قالب بسیار زیاد است این فلز مایع می تواند در باریکترین و کوچکترین فضاها جای گیرد و اشکال پیچیده ای را به وجود آورد. از نظر اقتصادی نیز استفاده از روش دایکاست بسیار مقرون به صرفه است . زیرا در کوتاهترین زمان می توان بهترین و سریعترین نتیجه را کسب نمود.

نکات و محدودیت ساخت قالب به روش دایکاست

از نکته هایی که باید در هنگام ساخت قالب دایکاست دقت داشت این است که وزن قطعات تولید شده به روش دایکاست معمولا کمتر از ۵ کیلوگرم است .
تولید انبوه قطعه به روش دایکاست به صرفه و اقتصادی است اما تولید با تعداد کم آن هزینه بالایی را می طلبد که برای تولید کنندگان کوچک به صرفه نیست. بنابراین اگر به تولید انبوه قطعه ای فکر می کنید روش ساخت قالب دایکاست بهترین و مقرون به صرفه ترین روش است.
شرکت سالید یکی از متخصصین در تولید و ساخت قالب دایکاست ، ساخت قالب های صنعتی، ساخت قالب های تزریقی ، ساخت قالب بادی ، طراحی قالب دایکاست و طراحی و ساخت قالب پلاستیک است.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه تولید و ساخت انواع قالب پلاستیک و قیمت قالب پلاستیک و همچنین برش لیزری فلزات و برش آلومینیم می توانید با مسئولین در شرکت سالید تماس حاصل نمایید.

گروه صنعتی سالید
ارسال در واتساپ