گروه صنعتی سالید

کاربرد های برش لیزری آلومینیوم

کاربرد های برش لیزری آلومینیوم و آشنایی با دستگاه های برش لیزری فلزات

اکثر شرکت ها و گروه های صنعتی در رابطه با برش لیزری آلومینیوم  با مشکلات مختلفی رو به رو می شوند به دلیل آن که برش آن کاری سخت و دشوار است. دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد. برخی از این دلایل عبارتند از:

گاز کمکی:

بیشتر شرکت هایی که خدمات برش را ارائه می دهند تنها از گاز اکسیژن استفاده می کنند. این موضوع بدین معناست که آنها نخواهند توانست آلومینیوم را با دقت لازم برش دهند زیرا گاز نیتروژن باید مورد استفاده قرار بگیرد تا برش مورد قبولی به دست آید. برش با گاز نیتروژن  بسیار پرهزینه می باشد.

مواد انعکاسی:

برخی از شرکت های برش لیزری در مورد برش لیزری آلومینیوم مردد هستند زیرا این فلز امکان دارد به دستگاه آسیب هایی را وارد نماید. به همین خاطر است که برش ورقه های آلومینیومی ممکن است باعث بازگشت انعکاس از فلز به سمت دستگاه  لیزر  شود و به آن آسیب وارد نماید. خوشبختانه دستگاه های برش لیزری  نوینی که در حال تولید هستند سنسورهای پیشرفته ای دارند که به هنگام انعکاس،دستگاه لیزر را خاموش می کند. این موضوع به اپراتور این امکان را می دهد که بتواند تنظیمات مورد نیاز خود را به راحتی قبل از انجام عملیات اعمال کنند.

برآمدگی:

همان طور که می دانید آلومینیوم نسبت به فولاد ضد زنگ و سایر فلزات هم رده خودش نرم تر می باشد و این بدان معناست که آسیب پذیری بیشتری دارد و به هنگام برش دردسرساز می شود. با این شرایط، افرادی که در زمینه برش لیزری آلومینیوم تجربه کافی را دارند  از تنظیمات پیشرفته تری  برای کنترل فشار گاز، سرعت و تمرکز لیزر استفاده می کنند تا برش قابل قبولی ایجاد شود.

خدمات برش لیزری آلومینیوم

افزایش و بهبود فناوری های موجود بدین معنی است که خدمات برش لیزری در حجم بالا  به یک گزینه مقرون به صرفه تبدیل شده است و نسبت به سایر ابزارها و روش های سنتی می تواند مزایای بیشتری در اختیار افراد قرار دهد. این امر میتواند در برش لیزری فلزات از جمله برش لیزری آلومینیوم و نیز برش لیزری غیر فلزات مورد استفاده قرار گیرد.

مزیت اساسی  خدمات برش لیزری در حجم بالا این است که به سرعت می توان نیاز مشتری را برطرف کرد. زیرا شرکت ها تمایل دارند حجم بیشتری از کارها را در کوتاهترین زمان ممکن  و با کمترین هزینه به انجام برسانند. به طور کلی، برش لیزری را می توان با حداقل تنظیمات انجام داد.

طبقه بندی برش لیزری فلزات مانند آلومینیوم

میزان رسانش گرما در واقع اصلی ترین عامل طبقه بندی لیزر برش فلزات می باشد.‏

هر مقدار که میزان رسانش گرما در فلزات بالاتر باشد جهت لیزر برش فلزات به توان بالاتری نیازمندیم.‏

به عنوان مثال: در مقایسه برش لیزری آلومینیوم و برش لیزری استیل ضد زنگ، برش لیزری آلومینیوم نیازمند توان به مراتب بالاتری می باشد زیرا میانگین میزان رسانش گرما در آلومینیوم (۲۵۰) بیشتر از میانگین استیل ضد زنگ (۱۶) می باشد. ‏

‏در تعریف ساده، در لیزر برش فلزات هرچه قدر رسانش گرما در فلزات پایین تر باشد تمرکز حرارت در نقطه ی کانون سریعتر انجام می پذیرد و در نتیجه عمل برش لیزری فلزات راحت تر انجام میگیرد.‏

گروه صنعتی سالید متخصص در برش لیزری فلزات،برش لیزری آلومینیوم،حکاکی لیزری فلزات،پانچ ورق،برش آلومینیوم،تولید قطعات صنعتی و همچنین دارای بیش از ده سال سابقه در زمینه ی تولید قطعات پلاستیک،ساخت قالب پلاستیک، ساخت قالب های تزریقی، ساخت قالب بادی بوده و در زمینه ی نمونه سازی سریع با مهارت فوق العاده متخصصین اش همراه است.

مشتریان گرامی میتوانند جهت اطلاع از قیمت قالب پلاستیک ودیگر خدمات گروه صنعتی سالید و راهنمایی های مشاورین سالید با این گروه صنعتی تماس حاصل فرمایند.

برش لیزری فلزات از جمله آلومینیوم

برش لیزری فلزات فناوری است که در آن با لیزر مواد مختلف را با دقت زیاد ،سرعت بالا و با قدرت بیشتری برش می دهد. به دلیل قطر کم لیزر، برش لیزری برش بسیار دقیقی بوده و هیچ گونه خطایی ندارد. در بیشتر موارد، تنها نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد نوع جنس ماده می باشد، زیرا سطح برخی مواد پس از برش لیزر کمی می سوزد. و نوعاً از این فناوری در زمینه صنعت استفاده می‌شود.

برش لیزری فلزات

تقریبا می توان روی اکثر سطح فلزات برش لیزری انجام داد، فلزاتی مانند: آلومینیوم، فولاد،ورق های آهن روغنی و سیاه ، ورق های استیل ، ورق های گالوانیزه  و برنج ، بیشترین کاربرد را در برش لیزری دارند. مواد دیگری که می توان روی آن ها برش لیزر انجام داد شامل چوب، پلاستیک، شیشه و سرامیک می باشد. در مقایسه با روش های مشابه برش مانند دای کات، برش لیزری برای مواد کوچک مناسب تر است .

برش لیزری آلومینیوم

مزیت اصلی برش لیزری نسبت به سایر روش ها انرژی متمرکز شده آن است که قطر کانونی کوچکی داشته و همچنین سرعت زیادی نیز دارد، از این رو این برش ظرافت بسیار بالایی دارد.

اشعه لیزر توسط دستگاهی که اشعه قوی تولید می کند بر روی  قسمتی از جسم مورد نظر که قرار است بریده می شود می تابد و آن قسمت بسته به جنس متریال مورد استفاده آب می‌شود، می‌سوزد یا تصعید می گردد و توسط فشار گاز از روی جسم پاک می‌شود . حاصل کار سطحی بریده شده با کیفیت و دقت بالاست.

کاربرد های اصلی برش لیزری

از جمله کاربرد دیگر برش لیزری مانند برش لیزری فلزات نسبت به روش مکانیکی، کار راحت تر با آن است و پس از برش لبه ها را خراب نکرده و علاوه بر برش مستقیم، می تواند این کار را به صورت منحنی نیز انجام دهد. علاوه بر این موارد ، برش لیزری دقت بسیار بالایی داشته و با وجود کمی سوزاندن، به کل کار ضربه نمی زند.

برخی مواد به دلیل خصوصیاتشان تنها باید توسط برش لیزری برش بخورند، مثلا برای برش شیشه، لیزر از هر دستگاه دیگری بهتر آنرا برش می زند و شیشه را نمیشکند .

برش لیزر با بهره گیری از  تکنولوژی پیشرفته و بی نظیر شما را قادر می سازد تا با حذف محدودیت های شیوه های سنتی برشکاری قطعات، طرح ها و ایده های پیچیده پروژه های صنعتی خود را با سرعت هر چه تمام تر و با کیفیتی بالا اجرایی کنید.

برش لیزری در صنایع زیادی از جمله تابلو برق، تزیینات داخلی و دکوراسیون، درب و پنجره سازی، لوستر سازی و روشنایی، آسانسور سازی، صنایع نظامی،کشتی سازی، تابلو و حروف سازی، صنایع ساختمانی، برق و الکترونیک، صنایع هوایی، واشر سازی، ساخت کیس ماشین آلات، مدل سازی، ماکت سازی و … کابرد بسیاری دارد.

دستگاه برش لیزری

با برش لیزر توسط دستگاه برش لیزری می توان انواع طرح های دقیق را بر روی انواع فلزات، پلاستک، چوب و دیگر مواد انجام داد. دستگاه برش لیزری با دقت بسیار بالاو امکان بریدن طرح های پیچیده عمل برش را انجام می دهد. در دستگاه برش لیزری با استفاده از گازی که معمولا دی اکسید کربن است لیزر تولید می شود، لیزر در تیوپ لیزر عقب و جلو رفته و پس از تقویت شدن از روزنه ی تیوپ لیزر خارج شده و توسط لنز به نقطه ی مورد نظر ما می تابد و برش صورت می پذیرد.

عملکرد دستگاه برش لیزری فلزات

در روند معمولی اشعه ای که دستگاه برش لیزری استفاده می کند ۱.۵ میلی متر طول و حدود یک تا دو هزار وات انرژی دارد که با چنین قدرتی می تواند هر ماده ای را ذوب کرد و یا برش داد، اما به دلیل اینکه هر چه اشعه بیشتر در ماده نفوذ کند انرژی اش کمتر می شود، محدوده برش دستگاه برش لیزری ۲۰ میلی متر است.

دستگاه برش لیزری این تکنولوژی را با استفاده از نرم افزارهایی CAM/CAD )در کامپیوتر CAM به معنی طراحی با کمک کامپیوتر و CAD به معنی عملیات با کمک کامپیوتر است) انجام داده و فایل را برش می دهد.

لیزری که دستگاه برش لیزری ساطع می کند از فوتون تشکیل شده که توسط برخی مواد مانند آلومینیوم و آلیاژ مس منعکس می شود.

این مواد علاوه بر انعکاس لیزر رسانای گرمایی نیز هستند و گرما را درسطح خود پخش می کنند، به این دلیل به کار رفته در دستگاه برش لیزری آلیاژ کربن و فولاد است. این مواد گرمای کمی جذب کرده و لیزر به خوبی در محل مورد نظر منعکس می شود. لیزر مورد استفاده در دستگاه برش لیزری قطر یک میلی متر دارد.

دستگاه برش لیزری آلومینیوم کمک بسزایی در تبدیل کاردستی به کار ماشینی داشته و کار انسان ها را از بیشتر کارهای دستی به طراحی تصاویر و طرح های پیچیده تر سوق داده است.

در مرکز لیزر سالید انواع برش لیزری فلزات (آلومینیوم ،استیل، فولاد و…) با مهارت بسیار بالا توسط متخصصین صورت میگیرد.این مرکز لیزر با بیش از ده سال تجربه ، جزء بهترین مراکز لیزر در کشور شناخته شده است.

کاربرد آلومینیوم در صنعت

امروزه با توجه به پرکاربرد بودن آلومینیوم در صنعت طبیعتا برش آلومینیوم نیز با اصول پیشرفته و سریع مورد توجه است و استفاده از روش هایی مانند برش لیزری آلومینیوم کانون توجه صنعتکاران شده است به طوری که شرکت های مطرح در زمینه برش و حکاکی لیزری فلزات ، از مهارت در برش لیزری آلومینیوم به عنوان یک مزیت رقابتی استفاده می کنند. در این میان گروه صنعتی سالید با بهره گیری از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته در برش و حکاکی لیزری فلزات مانند دستگاههای CNC پیشتاز در عرصه برش لیزری آلومینیوم است.

برش لیزری آلومینیوم در شرکت سالید

در گروه صنعتی سالید برش لیزری روی انواع فلزات و آلیاژها مانند فولاد ، استیل ، آلومینیوم انجام می شود. در این شرکت برش لیزری آلومینیوم تا ضخامت ۵-۴ با نهایت دقت و ظرافت و با پیشرفته ترین و دقیق ترین دستگاهها چه در زمینه طراحی و چه در زمینه برش انجام می شود.

برای آگاهی بیشتر از فعالیت های این شرکت در زمینه برش لیزری فلزات ، برش لیزری آلومینیوم ، حکاکی لیزری فلزات  و همچنین قالب سازی مانند قالب ساز پلاستیک می توانید به سایت این شرکت مراجعه و با دیدن نمونه کارها و رزومه این شرکت در مورد نحوه سفارش و قیمت محصولات با مسئولان گروه صنعتی سالید تماس حاصل نمایید.

برش لیزری آلومینیوم یکی از فعالیت هایی است که شرکت سالید با ارائه آن به طور اصولی و دقیق افتخار خدمت رسانی به مشتریان گرامی را دارد. این شرکت علاوه بر موارد ذکر شده در زمینه های مختلف و متنوعی مانند ساخت قطعه پلاستیکی ، ساخت قالب بادی ، ساخت قالب دایکاست ، ساخت قالب تزریقی مهارت دارد و آماده ارائه مشاوره و نمونه کار به مشتریان و علاقه مندان است.

استفاده از برش لیزری فلزات در صنعت

استفاده از برش لیزری فلزات در صنعت نسبت به روش سنتی تفاوت یا به عبارتی مزایایی دارد که باعث ترغیب هر چه بیشتر صنعتکاران به این روش شده است. علاوه بر این گستره استفاده از لیزر در برشکاری وسیع است و صنعتهای مختلفی را مانند کشتی سازی ، خودروسازی ، لوستر سازی ، ماکت سازی ، صنایع هوایی و … را در بر می گیرد. برش لیزری فلزات را می توان روی فلزاتی از جنس های مختلف مانند استیل ، ورقهای گالوانیزه ، آلومینیوم  اعمال کرد.در ادامه مطلب مزایای استفاده از برش لیزری فلزات در صنعت را در مقایسه با روش سنتی برشکاری مطرح خواهیم کرد.

از آنجایی که در روش برش لیزری فلزات مراحلی مانند پرسکاری و یا قالب سازی حذف می شود و در زمان صرفه جویی می شود می توان محصول و یا سفارش را سریعتر به بازار عرضه کرد.همچنین با استفاده از توان بالای دستگاههای تولید اشعه لیزر سرعت برش فلزات بیشتر می شود و این نیز به نوبه ی خود باعث بالا رفتن راندمان کار می شود.

مزایای استفاده از برش لیزری فلزات در صنعت

با استفاده از روش لیزری کیفیت محصولات تولید شده از نظر زیبایی بیشتر می شود. زیرا در این روش هیچ گاه اطراف برشکاری سوختگی و یا کجی دیده نمی شود. همچنین به علت اینکه در برش لیزری فلزات مانند برش آلومینیوم فشار بر روی فلز وارد نمی شود در نتیجه گوشه های طرح و یا قالب هیچ گونه خمیدگی و له شدگی ناشی از فشار را ندارند.

از آنجایی که در این روش از اشعه لیزر استفاده می شود که به صورت کانونی می تابد، تغییر دمای زیادی در سطح فلز مشاهده نمی شود و در نتیجه خواص فیزیکی و ساختاری فلز حذف می شود.

در این روش محدودیتی در ایجاد طرح های پیچیده نداریم و حتی طرح های دو بعدی و سه بعدی طراحی شده توسط نرم افزار های طراحی را می توان به راحتی و ظرافت پیاده سازی کرد.

شرکت سالید با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته در زمینه های ساخت قطعه پلاستیکی ، حکاکی لیزری فلزات ، برش لیزری فلزات مانند برش لیزری آلومینیوم با از میان بردن محدودیت های حرفه برشکاری در اسرع وقت با نهایت دقت و ظرافت طرح ها و قالب های پیچیده را آماده و به عرصه تولید می رساند.

برش آلومینیوم در شرکت سالید

برش آلومینیوم یکی از فعالیت هایی است که در شرکت سالید انجام می شود. توانایی در برش آلومینیوم با ضخامت بالا یکی از مهارتهایی است که برای هر شرکت که در زمینه ساخت قطعه فلزی و برش لیزری آلومینیوم فعالیت می کند یک امتیاز مثبت تلقی می شود.

نمونه کارهای برش آلومینیوم و سایر فلزات و آلیاژ ها مانند فولاد در شرکت سالید موجود می باشد که نشان دهنده تجربه و مهارت این شرکت در برش لیزری فلزات خصوصا آلومینیوم است.

برش آلومینیوم

امروزه به علت کاربردهای فراوان قطعات فلزی خصوصا آلومینیوم در صنایع مختلف ، برش با کیفیت آلومینیوم نیز به همین دلیل مودر توجه است. در این زمینه لازم است که مطلب کوتاه در مورد آلومینیوم و خواص آن بدانیم تا با اهمیت آلومینیوم  و دلیل پر کاربرد بودن این فلز آشنا شویم.

 آلومینیوم چیست؟

آلومینیوم فراوان فلز است که درسطح زمین یافت می شود. آلومینیوم در طبیعت به دو صورت «آلومینیوم سیلیکات» پایدارAl(SiO3)3 و آلومینیوم هیدرواکسید Al(OH)3 وجود دارد . آلومینیوم هیدرواکسید (Bauxite) یک نوع خاک اوره است که در آن عنصر های آلومینیوم بسیار غنی ای وجود دارد . (حدود ۵۰درصد این فلز تشکیل شده است .) البته در این خاک ناخالصی هایی مانند : سیلیس (SiO2) ، اکسید های آهن و اکسید تیتانیوم(TiO2) وجود دارد .

آلومینیوم کشف شده «آلومین» نامیده می شود . آلومین یک ماده ی سخت ، شامل آلومینیوم و اکسیژن است . چون دمای ذوب آلومین زیاد است ، (در حدود ۲۰۵۰ درجه سلسیوس) الکترولیز آن در حالت مذاب بسیار دشوار است ؛ به این دلیل آن را در کریولیت (Na3AlF6) نمکِ مذاب حل می کنند و به این ترتیب مخلوطی به دست می آید که دمای ذوب (بین ۹۶۰ تا ۹۸۰ ) پایین تری دارد . سپس آن را از یک جریان الکتریکی قوی عبور می دهند تا اکسیژن آن کاملاً جدا شود .

خواص آلومینیوم

آلومینیوم یک فلز کاهنده است .رسانای بسیار خوب گرما و حرارت است و به دلیل داشتن چگالی پایین  مورد توجه قرار گرفته است.

برش آلومینیوم در شرکت سالید

علاقه مندان جهت سفارش و دریافت هرگونه مشاوره می توانند با مسئولان در شرکت سالید تماس حاصل نمایند. شرکت سالید فعالیت خود را رسما از سال ۱۳۸۴ آغاز نمود و با مهارت فراوان توانست جایگاه مناسبی را بین تولید کنند گان قالب فلزی و پلاستیکی را پیدا کند و از برشکاران مطرح در زمینه برش آلومینیوم و فولاد و استیل شود. برای مثال در این شرکت در حال حاضر برشکاری فولاد و آهن تا ضخامت ۱۵ میلیمتر ، برشکاری استیل تا ضخامت ۱۰ میلیمتر ، برشکاری آلومینیوم تا ضخامت ۴-۵ میلیمتر انجام می پذیرد.

علاوه بر مهارت های فوق شرکت سالید در زمینه های مختلفی مانند حکاکی لیزری فلزات ، قالب ساز پلاستیک  و برش لیزری فلزات انجام می شود.

گروه صنعتی سالید
ارسال در واتساپ